Meest gestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op de meeste vragen die je wellicht hebt over Flex Your Profit. Mocht je vraag er niet tussen staan, stuur mij dan een mail, ik help je graag.

Algemeen

Wie is Ilona?

Mijn naam is Ilona (Dieleman) en ik ben strategisch winstadviseur en sinds oktober 2024 gecertificeerd geld archetype coach.

Als strategisch winstadviseur pak ik jouw administratie en cijfers aan op de actuele feiten en bied jou juist méér dan alleen een boekhoudkundige dienst. Want zeg nou zelf, je hebt toch liever iemand die je helpt met het bouwen van een stevig fundament en je leert sturen op basis van je geldstromen, dan iemand die alleen de boekhouding voor je doet?

Verder ben ik moeder van 2 pubers, partner van een echte Zeeuw en woon ik in 2024 alweer 20 jaar in Zeeland. Mijn roots liggen in de Betuwe, waar ik opgroeide op de boerderij van mijn ouders. Ik studeerde eerst MBO Dieronderneming in Barneveld om door te stromen naar HBO Bedrijfskunde & Agribusiness in Den Bosch. Na mijn afstuderen in de richting Financieel Economisch Management verhuisde ik in 2004 naar Nieuwvliet en werkte ik 12 jaar voor 2 lokale administratiekantoren in de regio. In mei 2016 nam ik ontslag omdat ik niet op mijn plek zat. En waar een deur dicht gaat, gaat een andere open. Mijn avontuur als ondernemer begon op 1 juni 2016.

In mijn vrije tijd sport ik graag (wandelen, hardlopen, fietsen, boksen) en zet ik me graag als vrijwilliger in voor lokale initiatieven, waarvan de meest recente Stichting Pumptrack West Zeeuws Vlaanderen is.

Ik ben ook een über positivo, motivator, inspirator en een warme verbinder.

Wat is Ilona's missie?

Door mijn ervaring als ambitieuze ondernemer heb ik geleerd wat groeipijn doet met mij als ondernemer en mijn bedrijf. Door de juiste mensen om me heen te verzamelen kreeg ik inzicht, rust en vertrouwen in mijn persoonlijke en zakelijke groei waardoor mijn bedrijf op een financieel gezonde manier is gegroeid en een stevig financieel fundament heeft opgebouwd zonder zelf (financiële) concessies te moeten doen. Dat gun ik iedere ambitieuze vrouwelijke ondernemer!

Als strategisch winstadviseur en doelgerichte sparringpartner  weet ik dat jij een financieel onafhankelijke vrouw wil zijn. Om dat te bereiken heb jij een stevig financieel fundament nodig. Daarom onderscheid ik me van de massa en pak ik jouw administratie en cijfers aan op basis van de actualiteiten en niet op basis van het verleden.

Hoe kan ik met jou samenwerken?

Ik vind het belangrijk dat als je mijn website bezoekt en je denkt: dit spreekt me aan, ik ben nieuwsgierig en ik wil meer weten dat je met een grote motivatie op de link klikt voor een afspraak. Dat we elkaar vrijblijvend mogen leren kennen, je persoonlijk ervaart hoe open, betrokken en betrouwbaar ik ben. Ik laat je tijdens het gesprek altijd direct weten of ik de juiste persoon ben om je te helpen, daarna volgt pas het aanbod. De keuze is altijd aan jou. Ik ga ook niet aan je lopen trekken/ pushen, want in jou moet ook voldoende motivatie zitten om aan de slag te gaan.

Daarom doe ik niet wat iedereen doet, want ik doe ook niet wat iedereen doet.

Ik werk op traject basis. Dat wil zeggen dat er altijd een combinatie pakket wordt gemaakt tussen winstadvies & administratie of wordt samengewerkt in een groeitraject (zonder administratie). Door te kiezen voor de juiste combinatie kunnen we samen het maximale uit jouw bedrijf halen.

Naast de trajecten kan je ook eenmalige groeps-, of VIP trainingen bij me volgen en is er een groot online aanbod.

Om te kijken of samenwerken een optie is voor ons beiden, nodig ik je altijd uit voor een persoonlijk en vrijblijvend winstgesprek.

Hoe kom ik met jou in contact?

Heb je interesse in een product of dienst dan vind ik het fijn als je het formulier voor het winstgesprek invult. Op deze manier krijg ik al wat informatie over jou en kan ik vooraf al een inschatting maken of je bij mij op de juiste plek bent. Als dat zo is, ontvang je de uitnodiging om een afspraak te maken in mijn agenda.

Wil je om een andere reden contact met me opnemen, dan vind ik het prettig als je een e-mail stuurt. Die kan ik lezen als het mij uitkomt en ook bewust te tijd nemen om te reageren. Uiteraard kan je ook proberen om telefonisch contact met me op te nemen, maar ik werk graag in focusblokken en neem dan geen telefoongesprekken aan.

Mijn contactgegevens vind je op deze pagina.

Waar kan ik je online vinden?

Ik ben aanwezig op alle social media kanalen. Ik sta er altijd voor open om hier de connectie en de verbinding aan te gaan. Stuur me ook gerust een persoonlijk berichtje, je krijgt altijd een bericht terug. Maak gebruik van de “belletje” om een melding te krijgen bij nieuwe berichten of bijdrages of abonneer je op mijn Youtube kanaal

Linkedin: Ilona Dieleman en Flex Your Profit
Facebook: Ilona Dieleman en Flex Your Profit
Instagram: Flex Your Profit
Youtube: Flex Your Profit

Met welke ondernemers werk je samen?

Ik weet welk effect groeipijn had op mij als ambitieuze ondernemer. Door de juiste mensen om me heen te verzamelen heb ik nu inzicht, rust en vertrouwen in mijn persoonlijke en zakelijke groei. Hierdoor groeit mijn bedrijf op een gezonde manier zonder dat ik hiervoor financiële concessies moet doen.

Ik help jou graag aan meer rust, inzicht en grip op geld. Met als resultaat een winstgevend(er) bedrijf en een stevig financieel fundament.

Ik kies er bewust voor om als winstadviseur met ambitieuze vrouwelijke ZZP of MKB ondernemers te werken die meer uit hun bedrijf willen halen. We werken intensief en efficiënt samen aan groei. Mijn winst & administratie diensten heten daarom Groeitrajecten.

Ben jij dit?

  • Je hebt een omzet van minimaal € 50.000 – € 75.000 of je wilt dit doel binnen 2 jaar behalen.
  • Je bent zelfstandig en ambitieus, wilt verder groeien en bent bereid hierin te investeren.
  • Je werkt teveel uren IN je bedrijf waardoor je geen tijd hebt om AAN je bedrijf te werken.
  • Je draait een goede omzet, maar ziet dit niet terug op je bankrekening.
  • Je bent niet langer de baas van je agenda, maar wordt geleefd door je agenda.
  • Je werk komt op de eerste plaats en jij volgt pas veel later in de rij.
  • Je wilt meer grip, inzicht en vooral rust voor wat betreft je cijfers.
  • Je gaat als eens speer en wil verder opschalen.

En wil jij?

  • Rust in je hoofd en je agenda.
  • Je bedrijf opschalen zonder dat het ten koste gaat van je winst.
  • Werken met een concreet plan gebaseerd op jouw doelen en wensen.
  • Grip op je cijfers en sturen op de actualiteiten.
  • Samenwerken met een expert die je bedrijf financieel analyseert en de kansen met jou in kaart brengt.

Hoeveel ervaring heb je en in welke branches?

Ik heb van 2004 t/m 2016 in loondienst gewerkt op 2 lokale administratie kantoren. Ik verwerkte hier administraties voor btw aangiftes, jaarrekeningen en aangiftes inkomstenbelasting. Sinds juni 2016 ben ik ondernemer en heb ik me gespecialiseerd in het cashflow management en winstadvies.

Ik heb voornamelijk (90%) vrouwelijke klanten die als eenmanszaak of VOF hun bedrijf runnen. Mijn klanten zijn actief als coach in verschillende vakgebieden, maar ook werkzaam in de schoonheidsbranche, toeristische sector, detailhandel, (financiële) dienstverlening, HR, marketing, sport, cultuursector en sprekers of schrijvers.

Welke opleidingen heb je gevolgd?

Ik heb na mijn MAVO diploma een MBO studie dieronderneming gevolgd aan de MAS in Barneveld. Hierna heb ik gestudeerd aan de HAS in Den Bosch en ben ik afgestuurd voor mijn Master Bedrijfskunde & Agribusiness in de richting Financieel Economisch Management. Mocht je je afvragen waarom ik naar de MAS en de HAS ging, dat komt omdat ik ben opgegroeid op een boerderij en ik in eerste instantie met dieren wilde gaan werken. Uiteindelijk koos ik toch voor de cijfermatige kant van de studie.

Na mijn HBO studie ben ik verhuisd van Angeren (Gelderland) naar Nieuwvliet (Zeeland). Tijdens mijn werk in loondienst volgde ik verschillende cursussen en trainingen bij het NOAB. Eenmaal ondernemer ben ik mezelf ook altijd blijven ontwikkelen. Ik volgde trainingen bij Wolters Kluwer over Twinfield, ben opgeleid als Profit First Professional (aangesloten bij Profit First Professionals van 2018-2024), Winstadviseur, Winstgevende plannen coach, volgende de Human Design toolkit trainingen, Sacred Money Archetype coaching en zo ook nog een reeks trainingen over de vakgebieden van het ondernemerschap en jaarlijks de Intermediar dagen van de belastingdienst.

Werk je alleen of met een team?

Ik werk hoofdzakelijk alleen maar heb een klein team aangehaakt ter ondersteuning van een aantal werkzaamheden. Zo werk ik samen met collega Anita van den Broek die maandelijks administraties voor me verwerkt en ook wat jaarrekeningen op zich neemt. Anita is ook mijn back-up in vakanties en bij ziekte. Daarnaast werk ik samen met Anouk van der Linden die me ondersteund bij de marketing.

Omdat ik niet alle kennis in huis kan hebben, heb ik een samenwerking met accountants kantoor Simonse & Geus. Zij verzorgen de salarisadministratie, eventuele overgang naar BV trajecten en het fiscale advies.

Ondernemen doen je nooit alleen, maar samen. Daarom heb ik een groot netwerk van ondernemers en collega’s om me heen verzameld die me kunnen ondersteunen daar waar nodig.

Wat is de investering om met jou samen te werken?

Ik wil niet dat je kiest op basis van een prijs, ik wil dat je kiest omdat je weet dat je een keuze maakt die bij je past.

Daarom doe ik dus niet wat iedereen doet. Dat doe ik niet in mijn werk en dus ook niet op mijn website door standaard prijzen te benoemen.

Ik wens dat als je mijn website bezoekt en je denkt “Dit spreekt me aan, ik ben nieuwsgierig en ik wil meer weten” dat je met een grote motivatie op de link klikt voor een Winstgesprek. Dat we elkaar vrijblijvend mogen leren kennen en je persoonlijk ervaart hoe open, betrokken en betrouwbaar ik ben. Ik laat je tijdens het gesprek altijd direct weten of ik de juiste persoon ben om je te helpen, daarna volgt pas een aanbod.

Wat ik je al wel kan vertellen is dat je bij mij meer betaalt dan bij de standaard boekhouder, maar je krijgt er ook veel meer voor terug 😉 Je hebt toch liever iemand die je helpt bouwen aan een stevig fundament, dan iemand die alleen de boekhouding voor je doet?

Werkwijze

Ik wil alleen mijn administratie uitbesteden, kan dit bij jou?

Nee, dat kan niet. Ik ben “nog een beetje” boekhouder, maar ik noem mezelf liever winstadviseur. Ik bied het totale pakket aan van verwerking van de actuele administratie, btw-aangiftes tot het opstellen van het jaarwerk en aangiftes inkomstenbelasting.

Ik werk op traject basis. Dat wil zeggen dat er altijd een combinatie pakket wordt gemaakt tussen winstadvies & administratie of wordt samengewerkt in een groeitraject (zonder administratie). Door te kiezen voor de juiste combinatie kunnen we samen het maximale uit jouw bedrijf halen.

Met welke boekhoudpakketten werk je?

Ik werk zelf met het boekhoudpakket Twinfield. Dit is een pakket volledig in de cloud. Een pakket waar ik van vind dat het voorbereidt is op de toekomst en waar veel mogelijkheden liggen voor mezelf en uiteraard de klant. Daarnaast werk ik steeds meer samen met klanten in Moneymonk omdat dit pakket bijzonder klantvriendelijk is voor de ondernemer zelf maar toch ook voldoende mogelijkheden heeft voor mij als adviseur. Ik heb ook klanten die werken met moneybird. Vanuit het verleden heb ik ook gewerkt met e-boekhouden, gekko, en exact online.

Welk pakket geschikt is voor jou, ligt aan persoonlijke voorkeuren maar ook de informatie die je uit je pakket wilt halen en de koppelingen die je wilt maken met andere software. Om goed samen te kunnen werken is het voor mij belangrijk dat het pakket toegankelijk is voor een adviseur en te koppelen is aan mijn software, zodat we de benodigde informatie efficiënt kunnen verzamelen en vertalen naar advies.

Moet ik mijn administratie digitaal aanleveren?

Zeker! Tegenwoordig is al bijna 95% van je administratie digitaal, bankmutaties zijn automatisch te koppelen en alle boekhoudpakketten zijn zo ingericht dat je je administratie ook volledig digitaal kan aanleveren. Daarom werk ik 100% online en digitaal. Het is écht niet meer van deze tijd om te printen en 1x per kwartaal met je map naar de boekhouder te gaan. Door de administratie en het administratie systeem te digitaliseren en optimaal te benutten kost het jou én mij minder tijd, waardoor er meer tijd overblijft om te kijken waar je naar toe wilt groeien en hier actief op te sturen.

Ik doe mijn boekhouding zelf, kunnen we dan samenwerken?

Ik heb het standpunt dat de klant zelf kan en mag bepalen wat ze wel en niet zelf doen, maar dit kan ook wisselen. In de samenwerking is er altijd een keuze om de administratie uit te besteden of om zelf te doen. Ik vind het hierin wel belangrijk dat je de juiste kennis in huis hebt of krijgt aangereikt. Daarom plan ik altijd controle momenten in waarbij we de administratie controleren en feedback geven, zodat je blijft leren en ontwikkelen en we bouwen op een goed opgezette en verwerkte administratie.

Ik heb al een boekhouder, kunnen we dan samenwerken?

Dat kan zeker. Ik heb meerdere klanten die hun administratie bij hun eigen adviseur houden, om de simpele reden dat ze tevreden zijn. Deze adviseur zorgt voor de administratieve verwerking, btw-aangiftes, jaarwerk en aangifte inkomstenbelasting. Tussen jouw eigen adviseur en Flex Your Profit vindt dan een uitwisseling plaats waardoor wij ons kunnen richten op het traject dat we samen doorlopen.

Wat kan ik verwachten als we gaan samenwerken?

Ik ben jouw rechterhand, ik loop letterlijk met je mee. Ik vind het belangrijk dat er een goede samenwerking is en een grote vertrouwensband wordt opgebouwd. We delen goede en slechte tijden, vieren successen maar doorlopen ook de dalen van het ondernemen. Ik ben betrokken bij je plannen, denk strategisch met je mee, motiveer en inspireer. Dit alles doet we in een afgestemd traject waarbij we jouw doelen en dromen nastreven en elkaar minimaal 1x per kwartaal spreken. Daarnaast stel ik mijn netwerk van klanten en niet klanten voor je open waardoor we letterlijk samen groeien.

Hoe ziet de samenwerking er uit als ik mijn administratie bij jou onderbreng?

We gaan intensief samenwerken op 2 vlakken: winstadvies, cashflow management en administratie. Ik zorg dat jouw boekhouding op orde is en blijft en jij een goed administratie ritme aanleert. De intensiteit van onze samenwerking is afhankelijk van jouw wensen en dus maatwerk. Wil je de boekhouding zelf doen of besteed je dit uit aan mij. Afhankelijk van onze afspraken plannen we maandelijks of per kwartaal strategiegesprekken in.

Na een enthousiaste “ja” van jouw kant gaan we direct aan de slag. Jij wil groeien of werken aan zekerheid met behulp van het aansturen van je geldstromen door cashflow management! We starten met een online diepte gesprek. Met het resultaat van dit gesprek en jouw cijfers van de afgelopen 2 jaar maak ik een gezondheidscheck van jouw bedrijf, oftewel een Winst Assessment. Aan de hand van jouw cijfers kan ik zien waar de belangrijkste en meest winstgevende ontwikkelingen in jouw bedrijf mogelijk zijn, maar ook waar de knelpunten zitten. Ik werk het Winst Assessment uit in een concreet plan met jouw doelen voor het nieuwe jaar. Als onderdeel van dit cashflow management bereken ik ook jouw maatwerk verdeel percentages.

Dit is de start van onze samenwerking. Vervolgens plannen we maandelijks of per kwartaal strategiegesprekken om bovenop je cijfers te zitten, te sturen op de actualiteiten en te gaan voor maximaal resultaat.

Je btw-aangiftes en je aangifte inkomstenbelasting zijn ook onderdeel van deze samenwerking.

Wil je liever zelf je boekhouding bijhouden in een pakket dat wij kunnen integreren in onze werkwijze, dan is dit in overleg altijd mogelijk.

Hoe ziet de samenwerking er uit als ik alleen winstadvies wil afnemen?

Onze samenwerking ziet er hetzelfde uit als met administratie. Het grootste verschil is dat jij bij je huidige boekhouder blijft. Wij werken samen op het gebied van de actuele cijfers en de toekomst, terwijl je boekhouder zich bezighoudt met het verleden.

Wanneer stopt onze samenwerking?

Afgezien van de losse trainingen of VIP dagen ga ik altijd trajecten aan van 12 maanden. Voordat het traject afloopt plannen we een afspraak om te horen of en hoe we onze samenwerking voortzetten. Daarna ontvang jij een nieuw aanbod voor 12 maanden.

Na afloop van de eerste 12 maanden kan je onze samenwerking ook opzeggen. Tussentijds opzeggen kan wel, maar is niet kosteloos.

Wat is een groeitraject?

Ik weet welk effect groeipijn had op mij als ambitieuze ondernemer. Door de juiste mensen om me heen te verzamelen heb ik nu inzicht, rust en vertrouwen in mijn persoonlijke en zakelijke groei. Hierdoor groeit mijn bedrijf op een gezonde manier zonder dat ik hiervoor financiële concessies moet doen.

Ik help jou graag aan meer rust, inzicht en grip op geld. Met als resultaat een winstgevend(er) bedrijf en een stevig financieel fundament.

Ik kies er bewust voor om als winstadviseur met ambitieuze vrouwelijke ondernemers te werken die meer uit hun bedrijf willen halen. We werken intensief en efficiënt samen aan groei. Mijn winstadvies & administratie diensten heten daarom Groeitrajecten.

Een groeitraject is geheel naar wens van de klant in te richten. Het traject heeft een looptijd van minimaal 12 maanden en is na afloop van het eerste jaar opzegbaar.

Wat is een Winst Assessment?

Een Winst Assessment is een uitgebreide gezondheidscheck van jouw bedrijf. Ik begroot samen met jou je plannen voor het komende jaar. Aan de hand van jouw cijfers kan ik zien waar de belangrijkste en meest winstgevende ontwikkelingen in jouw bedrijf mogelijk zijn. Als onderdeel van het Winst Assessment bereken ik ook jouw maatwerk verdeel percentages.

Jouw maatwerk percentages plus mijn adviezen en tips over het winstgeven(der) maken van jouw bedrijf, schrijf ik op in een helder en toegankelijk rapport.

Dit rapport presenteer ik aan je. Je krijgt dan alle ruimte en tijd om al je vragen te stellen.

Daarnaast bespreken we de geld methode om je geldstromen in je bedrijf aan te sturen. Bijvoorbeeld: moeten er rekeningen worden toegevoegd? Zo ja, welke? Kunnen processen eenvoudiger? Zo ja, welke?

Wat is een Instant Assessment?

Een Instant Assessment is het “broertje” van het Winst Assessment. We bekijken dan aan de hand van jouw winstplan hoe je er financieel voor kunt staan aan het eind van dit jaar. In dit assessment worden je percentages exact berekend. Je krijgt een waardevolle rapportage in handen waarmee je naar je nieuwe doelpercentages uit het winstplan gaat werken. Doordat dit maatwerk percentages zijn kun je ook op vertrouwen dat het de juiste percentages zijn.

Wat is een Quickscan?

Een Quickscan is een snelle scan van jouw plan voor het nieuwe jaar, op basis van het afgelopen jaar. Je maakt geen nieuw plan, maar we borduren voort op hetgeen dat er al is. Door met deze scan wel je nieuwe percentages voor het nieuwe jaar te berekenen weet je zeker dat je de geld methode en het sturen op je geldstromen juist inzet en de kans van slagen ook groter is.

Wat is een Winstplan?

Met een winstplan kijken we naar de toekomst. Het is de vertaling van jouw doelen en dromen in cijfers. Wat zijn jouw dromen, zijn ze haalbaar en wat gaan die jou echt opleveren?

We gaan heel concreet kijken wat je in het nieuwe jaar moet doen om je financiële en overige doelen te behalen. We maken een actieplan om van dat nieuwe jaar een financieel succes te maken. Na het opstellen van het winstplan heb je inzicht in de globale percentages voor jouw bedrijf.

We brengen in kaart:

  • Hoeveel omzet je gaat maken en welke kosten hierbij komen kijken.
  • We berekenen wat jouw plannen onderaan de streep echt gaan opleveren.
  • We weten of jouw plan haalbaar is.
  • We maken direct een actieplan zodat je precies weet welke stappen je moet nemen om jouw plan te realiseren.

Een winstplan:

  • Geeft je de juiste focus.
  • Helpt je bij het maken van de juiste keuzes.
  • Geeft je houvast zodat je de juiste richting blijft volgen.
  • Zorgt dat je de juiste prioriteiten gaat stellen.
  • Is jouw leidraad bij het behalen van jouw doelen (en het waarmaken van jouw dromen).

Wat is een Droomplan?

Over cijfers praten kan confronterend zijn, maar zonder het inzichtelijk te maken kan je niet groeien naar het bedrijf waar jij van droomt. Je kan heel veel op gevoel doen, maar voor financiën is wel hoofdwerk nodig. Dat is exact waar ik met dit droomplan mee help.

Wat is er financieel nodig om je droomleven te leven. Heb jij dit inzichtelijk? Weet jij dit? En dan bedoel ik natuurlijk niet globaal, want we weten het allemaal wel ongeveer, maar dan komen toch weer die kosten erbij die we waren vergeten.

We brengen in kaart:
• Wat je nodig hebt voor jouw droomleven .
• Hoe we jouw ondernemersleven hier op aan kunnen passen.
• Welke kosten hier bij komen kijken.
• We weten of jouw plan haalbaar is.
• We maken een actieplan zodat je weet wat nodig is om jouw droom te realiseren.

Een droomplan:
• Geeft je ruimte om te experimenteren en aan te scherpen.
• Dit plan is als een steun in de rug. Nu weet je wat je te doen staat, hier kan je iets mee.
• Financiële rust, meer rust in je kop en daardoor ruimte voor inspiratie en creativiteit
• Voelen dat wat jij wil, haalbaar is.
• Creatief brein werkt veel beter om dingen te laten ontstaan, er rust is ingebouwd om niet alleen maar te moeten doorgaan/ presteren.

Wat is een Profit Call?

De Profit Call stond 3 jaar lang bijna maandelijks op de planning. In 2025 zullen er geen calls gepland worden.

Iedere call had een bepaald thema. De thema’s zijn uiteenlopend van: Oei ik groei, digitaal fit, Human Design, samenwerken & juridische zaken tot mindful ondernemen. 4x per jaar kreeg een kennisexpert het woord. Deze expert deelt verdiepende kennis over een bepaald onderwerp. Van iedere call is een opname gemaakt. De opnames zijn nu voor € 25,- excl. BTW te koop in de webshop.

Wat is het Accountability traject?

Als je je bedrijf serieus neemt en er alles uit wilt halen, dan moet je werken met een concreet plan. Maak een actieplan! Werk 12 weken samen met mij en maximaal 8 andere gemotiveerde ondernemers aan jouw bedrijf. Geen losse flodders, maar gestructureerde actie. Want als je werkt met een actieplan weet je precies wat je op welk moment bereikt wilt hebben.

Daarnaast zorgt werken met een helder plan van aanpak en duidelijke doelen ervoor dat je gemiddeld 30% beter presteert dan zonder doelen. De aandacht die je besteedt aan het stellen van je doelen heeft weer grote invloed op de kans van slagen.

Ik werk sinds 2019 met een accountability groep. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik concreet weet welke acties ik moet zetten en dat ik de benodigde acties ook daadwerkelijk uitvoer. Ik weet ook wat de consequenties zijn als ik mijn acties niet uitvoer en heb ik een enorme stok achter de deur. Accountability in groepsverband werkt stimulerend, je leert van elkaar, helpt en steunt elkaar.

12 weken accountability

  • Elke week ontvang je een video
  • 4 Gezamenlijke online meetings van 30-45 min
  • Maximaal 6 ondernemers
  • App groep voor support en meer positiviteit
  • Live coaching door mij
  • 1 Afsluitende call
  • Bonus: een unieke Notion template met tips, tools en support voor dit traject.

Wil je weten wanneer er weer een accountability traject start? Houd dan de agenda in de gaten.

Welke live trainingen bied je aan?

Ik geef diverse trainingen in kleine groepen of 1 op 1 ook live. Bekijk de agenda voor het actuele aanbod.

Welke online trainingen bied je aan?

  • Administreren kun je leren. Online training van 45 minuten met uitleg over een goede basis voor jouw administratie.
  • Rust, inzicht en winst met Profit First. Online training van 50 minuten over de Profit First methode.
  • Profit First implementeren. Online training van 50 minuten zodat jij in 10 stappen zelf kan starten met Profit First.
  • Online ZZP calculator. Online training en tool waarbij je inzicht krijgt in jouw omzet, kosten, netto uurtarief en te betalen belasting.
  • Jouw Winstplan Online. Online training waarin ik je stap-voor-stap meeneem richting een concreet winstplan voor jouw nieuwe jaar.
  • Jouw Droomplan Online. Heb je je cijfers niet inzichtelijk dan kun je simpelweg niet groeien naar het bedrijf waar jij van droomt. En dat is exact waar ik jou met dit droomplan mee help.

Heb je ook gratis aanbod?

Ik heb in de afgelopen jaren meerdere toffe weggevers bedacht waarvan “In 3 stappen meer winst en minder stress” de meest gedownloade is. Alle andere weggevers wisselen zo nu en dan, maar het meest trots ben ik op de inspiratie reeks “Weer verliefd op je business”. Er is keus genoeg, wellicht zit er ook iets voor jou bij. Al het gratis aanbod vind je op deze pagina.

Boekhouden/ administratie

Kan ik mijn auto op de zaak zetten?

Dit kan altijd op het moment dat je de auto meer dan 10% zakelijk gebruikt. Maar een auto op de zaak is vaak niet zo voordelig als je misschien denkt. Je moet een kilometer administratie bijhouden of je krijgt te maken met een bijtelling. Het betekent kort gezegd dat je voor een “voordeeltje” meer autokosten moet maken dan de hoogte van de bijtelling. Je begrijpt dat er geen pasklaar antwoord is. Of het voor jou interessant is ligt onder andere aan de cataloguswaarde van de auto en de autokosten die je per jaar maakt.

Hoeveel belasting moet ik betalen?

Bij de Profit First methode gaan we uit van deze standaard percentages:

Omzet € 50.000 – 10%
Omzet € 75.000 – 18%
Omzet € 100.000 – 22%
Omzet € 150.000 – 25%

Alleen is jouw situatie niet standaard en zijn deze percentages heel globaal. Je exacte winst maar ook zakelijke aftrekposten zoals zelfstandigenaftrek, startersaftrek en investeringsaftrek hebben invloed. Net zoals privé omstandigheden als een eigen woning, overige bronnen van inkomen, inkomstenvoorzieningen, pensioenreservering, partner, kinderen, spaargeld etc.

Hoeveel belasting je moet betalen is een ingewikkelde berekening die ik door mijn aangifte software laat doen. Deze berekening doe ik voor al mijn klanten meerdere keren per jaar om te sturen op het juiste Profit First percentage.

Hoeveel kan ik belasting vrij bijverdienen?

Hoeveel mag je bijverdienen naast je werk of onderneming? Achter deze vraag zit een groot misverstand. Sommigen denken dat je over extra inkomsten tot een bepaald bedrag geen belasting betaalt.  Dat is deels ook zo. Verdien je in 2024 in totaal niet meer dan ongeveer 13.000 euro bruto, dan hoef je geen belasting te betalen. Dus stel je verdiend 10.000 bruto in loondienst dan kan je ook zonder belasting te moeten betalen nog 3.000 bijverdienen. Echter als je al een inkomen hebt boven de 13.000 euro (2024) dan betaal je altijd belasting over het geld dat je bijverdiend.

Moet ik belasting betalen als parttime ondernemer?

Parttime ondernemen biedt een unieke kans om je ondernemersdromen waar te maken, zonder de financiële stress die fulltime ondernemerschap vaak met zich meebrengt. Het vraagt om een goede planning, efficiëntie en de juiste mindset en het kan leiden tot een succesvolle onderneming die je stap voor stap opbouwt.

Als je kan aantonen dat je aan je urencriterium voldoet heb je recht op de ondernemersaftrek zoals startersaftrek, zelfstandigenaftrek en investeringsaftrek. Dit voordeel (het verlagen van je totaal te betalen belasting) kan oplopen tot € 5.873,- Heb je dit voordeel niet, dan ga je dus eerder belasting betalen over de winst uit je bedrijf. Naar aanleiding van dit gesprek nam ik deze video op.

Naast dat het inkomen uit je parttime bedrijf invloed heeft op de inkomstenbelasting die je moet betalen heeft het ook invloed op de toeslagen die je ontvangt omdat je inkomen immers stijgt als je bedrijf winstgevend is.

Ben je parttime ondernemer, dan is het nóg belangrijker om op voorhand een inschatting te (laten) maken hoeveel belasting je mogelijk zou moeten betalen over de winst uit je bedrijf. Dit om te voorkomen dat al je zuur verdiende geld op gaat aan kosten, privé uitgaven en uiteindelijk blijkt dat je het aan de belastingdienst moet betalen. Je kan dit eventueel ook zelf berekenen met deze tool. Vind je dat lastig? Schakel dan hulp in!

Bij welke bank kan ik mijn zakelijke rekeningen openen?

Je bent vrij om te kiezen bij welke bank je wilt bankieren. Ik adviseer wel altijd om te bankieren bij een bank die een directe koppeling kan maken met het boekhoudpakket. Dit kan eigenlijk (bijna altijd) met alle banken. Als je werkt met de Profit First methode en minimaal 5 bankrekeningen nodig hebt, kan bankieren bij de grotere banken een dure bedoeling zijn. Daarom adviseer ik altijd om dan te bankieren bij KNAB of BUNQ of een combinatie te maken met je huidige bankier en een andere bank om de kosten te drukken.

Is een zakelijke bankrekening noodzakelijk?

Ja! Als je een bedrijf hebt is het wel belangrijk dat je zakelijke rekeningen hebt. Dit is professioneler (de rekening staat op naam van je bedrijf), zakelijk en privé houdt je gescheiden en daarnaast is er een directe koppeling met je boekhoudpakket mogelijk. Dit kan niet met een privé rekening. Zorg er ook altijd voor dat de Profit First potjes echte bankrekeningen zijn en geen virtuele spaarpotjes die niet gekoppeld kunnen worden aan je boekhouding.

Ik wil geld uit de zaak halen voor privé, moet ik hier belasting over betalen?

Nee. Als je als ondernemer geld opneemt uit je bedrijf heet dat een privé opname. Dit is niet belast. Ook als je geld vanuit privé stort op je zakelijke rekening is dit niet belast en noem je dit een privé storting. Uiteraard is het niet de bedoeling om ongelimiteerd geld op te nemen uit je bedrijf. Daarom werken met behulp van de Profit First methode met een vaste percentage voor je salaris. Van dit percentage betaal je je salaris, aov voorziening en pensioen. Vanuit je salarispot boek je 1x per maand een bedrag over naar je privé rekening en daar betaal je al je privé kosten van. Op deze manier voorkom je dat je geld opneemt/ uitgeeft dat voor andere doelen bedoeld is (facturen betalen, belastingdienst of het aanleggen van buffers). Zakelijk en privé gescheiden houden zorgt ook voor een beter inzicht.

Welk boekhoudpakket adviseer je?

Ik werk zelf met het boekhoudpakket Twinfield. Dit is een pakket volledig in de cloud. Een pakket waar ik van vind dat het voorbereidt is op de toekomst en waar veel mogelijkheden liggen voor mezelf en uiteraard de klant. Daarnaast heb ik klanten die werken met moneymonk, e-boekhouden, gekko en moneybird.

Welk pakket geschikt is voor jou, ligt aan persoonlijke voorkeuren maar ook de informatie die je uit je pakket wilt halen en de koppelingen die je wilt maken met andere software. Om goed samen te kunnen werken is het voor mij belangrijk dat het pakket toegankelijk is voor een adviseur en te koppelen is aan mijn software, zodat we de benodigde informatie efficiënt kunnen verzamelen en vertalen naar advies.

Hoe moet ik mijn administratie aanleveren?

Als wij gaan samenwerken dan is het de voorwaarde dat je je administratie digitaal aanlevert. Tegenwoordig is al bijna 95% van je administratie digitaal, bankmutaties zijn automatisch te koppelen en alle boekhoudpakketten zijn zo ingericht dat je je administratie ook volledig digitaal kan aanleveren. Daarom werk ik 100% online en digitaal en is dit ook een voorwaarde voor onze samenwerking.

Cashflow management en Profit First

Wat is cashflow planning?

Cashflow planning of de geld methode is een leuke, praktische en toegankelijke methode om je geld te verdelen over verschillende (digitale) potjes. Deze potjes zijn echte bankrekeningen. Doordat je verschillende rekeningen hebt, die allemaal hun eigen doel hebben zie je in één oogopslag hoe je ervoor staat en wat er nodig is om jouw potjes voldoende te vullen.

Binnen de geld methode is winst geen restje wat hopelijk aan het eind van de rit overblijft: je winst zet je bij iedere betaling die je ontvangt meteen apart.

Door te zorgen voor een goed lopende administratie in combinatie met de implementatie van een goede cashflow planning zorgen we er samen voor dat jij financiële rust, inzicht, overzicht en je zakelijke en privé doelen realiseert.

Hoe werkt cashflow planning?

Bij cashflow planning ofwel de geld methode verdeel je je omzet direct over verschillende potjes. Zo maak je bijvoorbeeld potjes voor winst/ buffer, salaris, belastingen en kosten die je wilt of moet maken. Door je omzet op deze manier te verdelen, zorg je er voor dat je altijd genoeg geld hebt voor de belangrijkste zaken en dat je niet in de verleiding komt om te veel geld uit te geven.

In deze video leg ik je stap-voor-stap uit hoe de geld methode werkt. Wil je liever lezen? Lees dan hier eens mijn blog over de ladder naar financieel succes.

Hoe begin ik met Profit First en cashflow planning?

Iedereen kan en mag zelfstandig starten met Profit First. Je kan het boek (aff.) lezen en gaan!

Je kan ook een live of online training volgen bij een Profit First Professional en vervolgens zelfstandig starten. Heb je hulp, advies of ondersteuning nodig, ook dan kan je altijd terecht bij een professional Zij zijn bevoegd om de methode actief uit te dragen, aan te bieden en hulp en ondersteuning te bieden bij het implementeren en optimaliseren.

Als je start met Profit First dan zullen de meeste ondernemers starten met de standaard percentages. In het begin werkt dat prima. Je kan wennen aan de methode, het systeem en het ritme van de verdelingen. Voor sommige ondernemers blijven de standaard percentages voldoende. En dat is natuurlijk fijn, maar bij het overgrote deel zal dat niet het geval zijn. Geen enkel bedrijf of ondernemer is standaard.

De percentages zijn altijd afhankelijk van:

  • Het soort bedrijf
  • De omvang van je bedrijf
  • Of je inkopen of personeel hebt
  • Jouw privé situatie (waarbij privé aftrekposten zoals hypotheekrente of het feit dat je kinderen hebt invloed hebben op je belastingpercentage)
  • Jouw plannen en doelen (omzet, investeringen en kosten)
  • Jouw dromen (buffers, opleidingen, pensioen)

Het is de bedoeling dat de methode voor je werkt en niet tegen je. Laat daarom de Profit First percentages berekenen door een Profit First Professional.

Kan ik als starter ook met Profit First en cashflow planning beginnen?

Als startende ondernemer raak je gemakkelijk verstrikt in je enthousiasme en vergeet je nog wel eens het belang van winstgevendheid. Je bent van mening dat je al je verdiende geld terug moet investeren in je bedrijf zonder jezelf een (goed) salaris uit te betalen. Dit is waar cashflow planning om de hoek komt kijken. Profit First is een eenvoudige en effectieve methode die je kan helpen je financiën te beheren en je winstgevendheid vanaf de eerste dag te verzekeren. In deze blog vertel ik je graag waarom Profit First de perfecte methode is voor startende ondernemers.

Een bedrijf starten is nooit gemakkelijk, maar cashflow planning kan het minder stressvol en direct winstgevender maken. Door prioriteit te geven aan winst, je financiën effectief te beheren en schulden te vermijden, kun je vanaf de eerste dag een duurzaam financieel gezond en succesvol bedrijf opbouwen. Als je een startende ondernemer bent, overweeg dan om Profit First vandaag nog te implementeren en start je reis naar financiële stabiliteit en groei.

Kun je Profit First ook verkeerd implementeren?

Als ondernemer wil je natuurlijk graag dat je bedrijf financieel gezond is en blijft en ook winst maakt. Wel zo handig als je jezelf een goed salaris wil uitbetalen en financiële tegenvallers wil kunnen opvangen zonder direct in de stress te schieten.

De Profit First methode kan je hierbij helpen, maar het is wel belangrijk om deze methode op de juiste manier te implementeren! Een onjuiste implementatie kan namelijk vervelende gevolgen hebben voor jou en je bedrijf. Ik noem er een paar: te weinig geld om je rekeningen te betalen, te weinig investeren in je financiële fundament voor een financieel gezonde toekomst, geen prioriteit geven aan het aflossen van schulden, onjuiste financiële informatie en daarmee het nemen van verkeerde financiële beslissingen, stress en onrust.

Al met al is het dus belangrijk om de Profit First methode op de juiste manier te implementeren om de voordelen te kunnen ervaren. Zorg ervoor dat je voldoende geld in het potje voor je kosten hebt zitten, investeer voldoende in de groei van je bedrijf en zorg ervoor dat je niet continu bezig bent met je financiën. Door de Profit First methode op de juiste manier te implementeren, kun je als ondernemer zorgen voor een financieel gezond bedrijf met voldoende groeipotentieel en reserves. Naast verkeerd implementeren zijn er helaas ook nog andere fouten die je kan maken. Ik heb er een blog over geschreven.

Kan je ook vaste bedragen overboeken met Profit First?

Als je werkt met Profit First dan werk je met de standaard percentages uit het boek of je maatwerk percentages afgestemd op jouw bedrijf, doelen en dromen. Je werkt nooit (!) met vaste bedragen. Dit is namelijk onmogelijk. Het geld dat op je ontvangsten rekening staat is namelijk nooit hetzelfde, daarnaast werk je met percentages (bijvoorbeeld 5% winst) en dat is dus altijd afhankelijk van je omzet.

Als je Profit First toepast met vaste bedragen ben je gewoon overboekingen aan het doen zonder het systeem te gebruiken zoals dat bedoeld is: Je geldstromen aansturen op basis van het geld dat je ontvangt. Profit First toepassen met vaste bedragen is zeker een van de meest gemaakte fouten.

Kan je geld ook overboeken naar virtuele potjes of privé rekeningen?

Bij een aantal grote banken kan je besparen op de bankkosten door geen fysieke rekeningen te openen voor je Profit First verdelingen maar letterlijk potjes. Dit zijn geen echte bankrekeningen, ze hebben geen IBAN of rekeningnummer. Je kan er geen betalingen doen naar bijvoorbeeld leveranciers, de belastingdienst of het salaris overmaken aan jezelf. Maar het grootste probleem is dan je boekhouding.

Doordat het geen echte rekeningen zijn is dit niet te verwerken in je boekhouding. Dit geld “verdwijnt” uit het zicht, aansluitingen zijn niet te maken en daarmee maak je het je adviseur enorm lastig. Zorg er daarom voor dat je Profit First rekeningen echte fysieke bankrekeningen zijn.

Een variant hierop is dat privé rekeningen worden gebruikt voor de zakelijke Profit First verdelingen. Dit is ook zeker niet handig. Je zakelijke geld wil je gescheiden houden van je privé geld, het zijn immers ook zakelijke doelen. Daarnaast is een privé bankrekening ook niet te koppelen aan een boekhoudpakket en daarmee niet automatisch te verwerken.

Welke verdeel percentages moet ik gebruiken?

Profit First groeit met je bedrijf mee. De meeste ondernemers hebben niet jaarlijks dezelfde:

  • Plannen
  • Doelen
  • Uitdagingen in kosten en investeringen
  • Wensen in opleidingen en trainingen

Kortom ieder jaar is uniek net zoals jouw bedrijf en jij als ondernemer. Exact om deze reden is een eenmalige implementatie van Profit First niet voldoende. Door de bovengenoemde factoren wijzigen jouw percentages, maar ook wijzigingen in jouw privé situatie (aankoop woning, kinderen krijgen, scheiden) en de wijzigingen in de belastingtarieven en aftrekposten voor ondernemers hebben invloed op jouw Profit First percentages.

Er zijn uiteraard hele stabiele bedrijven en ondernemers die eigenlijk nooit wijzigingen hebben in hun percentages. Ik heb hier 2 klanten van, we hoeven niet jaarlijks te wijzigen maar doen een Quickscan (een controle) en kunnen dan weer door. In de meeste gevallen is een Assessment met uitgebreide berekening noodzakelijk om te kunnen sturen op de geldstromen voor het komende jaar.

Profit First is daarmee geen eenmalige investering, maar een jaarlijks terugkerende investering die je terugverdient door de methode maximaal te benutten. Afgestemd op jouw bedrijf en persoonlijke situatie.

Wil je starten met de standaard percentages? Je kan ze terug vinden in het boek Profit First.

Als ik 21% BTW reserveer, is dat dan voldoende?

Dat is ruim voldoende en waarschijnlijk teveel. Van je omzet moet je namelijk gemiddeld genomen 17% BTW opzij zetten, maar ook dit wisselt per bedrijf. Door dit te laten berekenen voor je bedrijf zal je betere verdelingen doen en het geld dat bedoeld is voor de andere potjes daar ook daadwerkelijk naar overboeken.

Als professional stemmen we ook dit BTW percentage af op jouw bedrijf en worden er soms zelfs combinaties gemaakt tussen automatische BTW boekingen en handmatige BTW boekingen.

Welke resultaten kan ik verwachten van cashflow management en Profit First?

Eén van de belangrijkste resultaten die je mag verwachten wanneer je het Profit First-systeem implementeert, is dat het je dwingt om beter na te denken over je uitgaven. Door winst te reserveren heb je een beter beeld van wat er daadwerkelijk beschikbaar is om te besteden. Hierdoor vermijd je onnodige uitgaven en reserveer je je geld voor zaken die het belangrijkst zijn. Bovendien maakt het systeem je mogelijk om een gezonde cashflow te behouden.

Een ander resultaat van het Profit First-systeem is dat het je helpt om je prioriteiten te stellen. Door winst op de eerste plaats te zetten, zorg je ervoor dat je je niet alleen concentreert op het genereren van omzet. Omzet is belangrijk, maar winst is nog belangrijker. Het systeem zorgt ervoor dat je altijd geld hebt om te investeren in belangrijke zaken zoals marketing en ontwikkeling van je bedrijf.

Het implementeren van het Profit First-systeem kan op korte en lange termijn positieve resultaten opleveren. Op korte termijn zul je waarschijnlijk merken dat je meer rust en overzicht hebt. En dit zorgt weer voor meer controle over je uitgaven en dat je cashflow gezonder is. Op lange termijn helpt het systeem je om je bedrijf winstgevender te maken en kun je sneller groeien of juist een goed financieel fundament opbouwen.

Tot slot, is het belangrijk om te benadrukken dat het implementeren van het Profit First-systeem niet meteen zal leiden tot een compleet winstgevend bedrijf. Het is slechts één van de stappen die je kunt nemen om winstgevendheid te bevorderen en het zal waarschijnlijk tijd kosten om de resultaten te zien. Maar als je het systeem consequent toepast, zul je zeker positieve resultaten zien en zul je beter in staat zijn om je bedrijf te laten groeien en zorgen voor een stevige financiële basis.

Winstadviseur

Wat is een winstadviseur?

Waar je het met je boekhouder vooral hebt over je verleden (wat moet je aan BTW en inkomstenbelasting betalen?), kijk je met je winstadviseur vaker naar de toekomst. Vragen die een winstadviseur stelt zijn bijvoorbeeld: Hoeveel salaris wil je jezelf uitbetalen? Hoe wil je dit verdienen? Op welke voorwaarden? Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je drijfveren? Dit boven water krijgen is de belangrijkste voorwaarde om te kunnen groeien als ondernemer. Groeien volgens een solide winstplan.

Cijfers vertellen je een groot deel van het verhaal van een bedrijf en de ondernemer. Toch vertellen cijfers niet alles, daarom ga ik als winstadviseur ook voor jou als persoon. Wie ben jij, wat doe je het liefste, waar zit jouw kracht, maar ook wat zijn jouw valkuilen, je struggels, en welke (belemmerende) overtuigingen heb je.

Moet ik samenwerken met een winstadviseur?

Het is maar net waar je behoefte ligt. Ben je tevreden met de informatie die je krijgt van je boekhouder? Dan kan je blijven zitten waar je zit. Mis je inzicht, sturing, betrokkenheid, inspiratie en motivatie en is het misschien tijd om te onderzoeken hoe het ook anders kan.

Doorgaans heb je ieder kwartaal “contact” met je boekhouder. Je moet immers BTW aangifte doen. Je levert je stukken aan en krijgt terugkoppeling over de BTW die je moet betalen. Over het algemeen is het niet meer dan dat, ik zou het dan ook geen “contact” willen noemen. Naast de BTW is er nog contact over het jaarwerk van het afgelopen jaar en eventueel een bespreking hiervan. Zolang jij geen vragen hebt, hoor je je boekhouder niet.

Een winstadviseur onderhoudt écht contact met klanten. Dit contact is intensief en gaat een aantal lagen dieper dan alleen het communiceren van de BTW aangifte. Een winstadviseur wil echt weten hoe het met je gaat. Dit haal ik in eerste instantie uit je actuele cijfers, maar ik wil hierbij ook het bijbehorende verhaal horen. Wat speelt er, wat zijn de verwachtingen, hoe gaat het met jou, heb je vragen, waar loop je tegenaan? Dit bespreken we tijdens strategiegesprekken per maand of kwartaal en tussendoor ben ik ook beschikbaar als er iets is. Ik zeg altijd tegen klanten: “Deel je succes met mij, dan vieren we het samen. Maar deel ook je struggels of tegenslagen, want dan kan ik je helpen of ondersteunen.” Naast het persoonlijke contact krijgen klanten ook veel informatie via de maandelijkse winstbrieven, besloten Facebookgroep en Profit Calls. Extra info die ondernemers gelijk kunnen toepassen in hun onderneming.

Wat levert de samenwerking met een winstadviseur op?

  1. Het verminderen van financiële stress. De bankrekeningen geven je direct inzicht en terugkoppeling over de actuele stand van zaken.
  2. Het creëren van financiële discipline. Minimaal twee keer per maand maak je de verdelingen waardoor er een constante stroom van geld ontstaat in je bedrijf.
  3. Het herkennen van je uitgaven patronen. Is er altijd geld genoeg, dan geef je het ook makkelijker uit. Door het beschikbare geld te beperken zal je ook minder uitgeven.
  4. Het stellen van realistische financiële doelen. Pas als een plan op papier haalbaar is, is het in de praktijk ook haalbaar.
  5. Optimaliseren van je kostenstructuur en marges. Opzeggen van onnodige abonnementen, zoeken naar goedkopere alternatieven en marges in de gaten houden.
  6. Het aanboren van mogelijke nieuwe inkomstenstromen. Je had er misschien niet aan gedacht, maar het blijkt dat je nog zoveel kan aanbieden en verkopen.
  7. Het verbeteren van je financiële besluitvorming. Door het actuele inzicht vanaf je bankrekeningen, het winstplan en de strategische gesprekken met je professional maak je betere keuzes.

Profit First Professional

Wat is een Profit First Professional?

Een Profit First Professional is een winstadviseur of businesscoach die is opgeleid en gecertificeerd in de Profit First Methode door Profit First Professionals Nederland. Eventueel de boekhouding verzorgt én je helpt winst te maken met behulp van de Profit First methode. Erkende Profit First Professionals herken je aan de te verifiëren badge op hun website.

Sinds februari 2019 ben ik gecertificeerd Profit First Professional en was ik tot 2024 aangesloten bij Profit First Professionals Nederland. Ik werkte samen met een 80-tal exclusief geselecteerde experts die allemaal maar 1 doel hebben: voor iedere ondernemer een winstgevend bedrijf.

Moet ik samenwerken met een professional?

Je moet uiteraard helemaal niks 😉 maar werken met een opgeleide en gecertificeerde professional kan je veel opleveren.

Uiteraard kan je het boek (aff.) lezen en zelfstandig starten met Profit First. Het boek bevat veel basis theorie en uitleg zodat je kan starten. In het boek worden ook de standaard percentages gedeeld. Toch lopen veel ondernemers vast, passen ze de methode niet goed toe of zijn er veel vragen of ze het wel goed doen.

Door te werken met een professional haal je een expert in huis die is gespecialiseerd in de methode. Werken met een professional is een slimme keuze zeker als het om je financiën gaat.

  1. Maximale winst: Een professional helpt je om je winst te vergroten door middel van een goede cashflow planning. Ze analyseren je inkomsten en uitgaven, schatten kansen in om kosten te besparen en stellen een winstplan of winst Assessment op dat past bij jouw bedrijf.
  2. Persoonlijk advies en begeleiding: Een professional biedt persoonlijk advies en begeleiding op maat. Ze begrijpen dat elk bedrijf uniek is en zullen je helpen om specifieke doelen te stellen en ze te bereiken. Ze zijn er om je te ondersteunen en je te helpen met het bouwen van een stevig financieel fundament waar je op verder kan bouwen.
  3. Verbeterde cashflow: Cashflow is belangrijk voor het succes van je bedrijf. Een professional helpt je om je cashflow te verbeteren door middel van maatwerk verdeelpercentages en een plan om te groeien van je huidige naar je gewenste situatie. Ze zorgen ervoor dat je voldoende geld hebt om aan je verplichtingen (belastingdienst, leveranciers) te voldoen en een goed en vast salaris kan uitbetalen aan jezelf.
  4. Expertise in Profit First: Een professional heeft uitgebreide kennis en ervaring in het implementeren van het Profit First systeem. Ze zijn getraind en gecertificeerd in deze methode en weten precies hoe ze het kunnen aanpassen in jouw specifieke bedrijfssituatie.
  5. Focus op financieel fundament: Door samen te werken met een professional richten jullie je samen op een goed financieel fundament. Met dit fundament kun je financiële tegenvallers of periodes van vakantie of ziekte overbruggen. Als het fundament eenmaal staat kan je focussen op een groei,- of stabiliteit strategie, het is maar net wat jouw ambities of wensen zijn. Ze nemen de financiële zorgen uit handen door constant te monitoren en aan te sturen, waardoor jij je kunt concentreren op de kernactiviteiten van je bedrijf en nieuwe kansen kunt benutten.

Samenwerken met een professional kan je bedrijf naar een hoger niveau tillen en je helpen om financiële stabiliteit en groei te bereiken.

Neem nu je eerste stap naar meer winst

Wil jij weten hoe ik je kan helpen met:

  • Winst maken bij iedere betaling die je ontvangt.
  • Een goed of beter salaris voor jou.
  • Altijd voldoende geld gereserveerd voor de belastingdienst en jouw leveranciers.
  • Slim groeien, juiste keuzes maken en meer geld overhouden.
  • Een stevig fundament.
  • Inzicht creëren zonder boekhoudkundige kennis en sturen op actuele cijfers.